آمریکا در حال بررسی بازگرداندن کره شمالی به فهرست حامیان تروریسم است

به گزارش مهسان بلاگ، دولت آمریکا گفت، مسئله بازگشت کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم در جهان را بررسی می کند.

آمریکا در حال بررسی بازگرداندن کره شمالی به فهرست حامیان تروریسم است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری در آستانه آغاز تور سفرهای دونالد ترامپ به پنج کشور آسیایی که از امروز(جمعه) آغاز می شود، گفت: در راستای راهبرد دولت ترامپ برای مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی، ممکن است این کشور دوباره به فهرست کشورهای حامی تروریسم اضافه شود و به زودی در این باره خبرهایی خواهید شنید.

این در حالیست که اعلام شده مسئله تهدید کره شمالی تمرکز اصلی نشست های ترامپ با رهبران ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین در تور سفرهای 12 روزه وی به این کشورها خواهد بود.

مک مستر ترور اخیر برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در فرودگاه پایتخت مالزی را به عنوان یک اقدام تروریستی خوانده و گفت که ممکن است به این سبب نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم که اکنون شامل ایران، سودان و سوریه است شود.

مک مستر اظهار داشت: حکومتی که کسی را با استفاده از ماده سمی اعصاب در یک فرودگاه عمومی ترور می کند و رهبر مستبدی که برادر خودش را اینگونه به قتل می رساند به وضوح یک اقدام تروریستی را نشان می دهد که در کنار آن اقدامات مشابه دیگری نیز وجود داشته اند.

مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: بازگرداندن نام کره شمالی به فهرست حامیان دولتی تروریسم اکنون موضوعی است که در نظر گرفته شده است.

همچنین یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، گفت: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به ارزیابی مشخص کره شمالی به عنوان کشور حامی تروریسم ادامه می دهد و وزارت خارجه آمریکا به نمایندگان کنگره اطلاع داده که تیلرسون انتظار دارد در ماه جاری میلادی این بررسی به نتیجه رسیده و تصمیم در این مورد اعلام شود.

مک مستر اظهار داشت: ترامپ در حین تور اخیر سفرهایش قرار نیست لفاظی های تند علیه کره شمالی استفاده کند.

وی ادامه داد: خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره تنها نتیجه پذیرفتنی خواهد بود و دیگر کشورها از جمله چین باید بیشتر به تحقق این نتیجه کمک کند. ترامپ قصد دارد در این سفرها به مسئله حقوق بشر در کره شمالی نیز اشاره کند.

مشخص دوباره کره شمالی به عنوان کشور حامی تروریسم بیشتر اهمیت نمادین خواهد داشت. جرج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 2008 برای کمک به مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره نام این کشور را از این فهرست خارج کرد.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26836

به "آمریکا در حال بررسی بازگرداندن کره شمالی به فهرست حامیان تروریسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در حال بررسی بازگرداندن کره شمالی به فهرست حامیان تروریسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید