آیا شیائومی به هواوی دیگری تبدیل خواهد شد؟

به گزارش مهسان بلاگ، فصل اول سال 2020 بدترین سال برای گوشی های هوشمند در تاریخ بود که البته پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری شرایط بدتر خواهد شد. اما ظاهرا در میان تمام ضرر و زیان هایی که شرکت های بزرگ و مطرح سازنده گوشی های هوشمند متحمل شدند، یک شرکت در اروپای غربی موفقیت بزرگی بدست آورد و آن شرکت نه سامسونگ بود و نه اپل و هواوی؛ همانطور که احتمالا حدس زده اید، شیائومی تنها شرکتی بود که توانست حتی کرونا را هم شکست دهد!

آیا شیائومی به هواوی دیگری تبدیل خواهد شد؟

با توجه به آماری که منتشر شد، شیائومی توانست بالاتر از HMD و پایین تر از هواوی، اپل و سامسونگ، در رتبه 4 قرار گیرد اما این همه ماجرا نیست. شیائومی 10 درصد از سهم بازار را در نیمه اول سال جاری در اختیار داشت اما رشد سالانه آن تقریبا به 80 درصد رسید. این در حالی است که اگرچه سهم هواوی از بازار 18 درصد بود اما شاهد کاهش رشد سالانه این شرکت تا 40 درصد بودیم و این یعنی اگر همچنان چنین درصدهایی باقی بماند قطعا شیائومی جای هواوی را تصاحب خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی A51 پرفروش ترین گوشی اندروید در فصل اول سال 2020

به گزارش موسسه Canalys، شیائومی اکنون در کشور اسپانیا برند اول است و به سمت موفقیت های بزرگ تر قدم بر می دارد. هرچند در حال حاضر به طور کلی سه شرکت برتر در زمینه فروش گوشی های هوشمند سامسونگ اپل و هواوی هستند اما همه این شرکت ها با کاهش شدیدی در زمینه فروش در کشور اسپانیا روبرو شدند جز شیائومی که توانست رشد سالانه خود را به 46 درصد برساند.

جالب اینجاست اوپو توانست در کشور اسپانیا به رشد حیرت انگیز 1024 درصدی دست پیدا کند که البته گفته می شود بخش بزرگی از آن نه به خاطر خود اوپو بلکه به خاطر عملکرد فوق العاده ریلمی بوده. شما عزیزان می توانید عملکرد شرکت های مختلف را در جدول زیر در کشور اسپانیا مشاهده کنید.

آیا خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را منطقی می دانید؟

شیائومی در ایتالیا و فرانسه به ترتیب 306 و 83 درصد رشد سالانه را تجربه کرد و در رده های سوم و چهارم قرار گرفت. جالب خواهد بود بدانیم برای ادامه سال تا چه حد این آمار و ارقام دستخوش تغییرات می شود چون شیائومی اکنون از سری می 10 خود نیز رونمایی کرده که برخلاف سیاست های همیشگی این شرکت از قیمت بالایی برخوردارند. اما غول چینی در بخش میان رده از بین گوشی های سری ردمی نوت 9 و می 10 لایت محصولات زیادی دارد که کاربران می توانند آن ها را با قیمت فوق العاده مناسبی خریداری کنند.

در کشورهای اروپایی گزینه های گسترده ای برای انتخاب از بین برندهای شیائومی، هواوی، اوپو/ریلمی وجود دارد اما اینطور که به نظر می رسد شیائومی در جهت متفاوتی به نسبت این برندها در حال حرکت است. همان جهتی که سال ها قبل هواوی آن را پیمود و و چه بسا اگر تحریم ها وجود نداشتند اکنون جدول پرفروش ترین ها را با ترتیب دیگری مشاهده می کردیم.

با این حال فکر می کنید شیائومی در حال تبدیل شدن به یک هواوی دیگر است؟ یا سیاست ها و اقدامات این شرکت را کاملا مجزا از بزرگ ترین فروشنده گوشی در کشور چین می دانید؟

تشدید تحریم های آمریکا علیه هواوی؛ افزایش محدودیت برای تامین تراشه

منبع: androidauthority

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50173

به "آیا شیائومی به هواوی دیگری تبدیل خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شیائومی به هواوی دیگری تبدیل خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید