ارائه تسهیلات به دانشجویان برای تهیه اقلام مورد احتیاج آموزش مجازی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون تأکید کرد: با توجه به اینکه زمان رهایی از کرونا معین نیست، تسهیلات و وام کم بهره به منظور تهیه اقلام مورد احتیاج آموزش مجازی توسط دانشجویان به خبرنگارانن ارائه گردد.

ارائه تسهیلات به دانشجویان برای تهیه اقلام مورد احتیاج آموزش مجازی

محمدرضا دالوند در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره راه اندازی کلاس های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اظهار کرد: از نیمه اسفند سال 98 بر اساس تأکید سازمان مرکزی، کلاس های مجازی را راه اندازی کردیم؛ البته در این راستا با مسائلی مانند آشنانبودن دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاه با این سبک آموزشی روبرو بودیم.

وی اضافه نمود: نداشتن زیرساخت های لازم در ابتدای راه و تعریف نشدن درس های معادل از معضلات ابتدایی بود که با آن دست به گریبان بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: بعد از 16 فروردین که کلاس ها به صورت جدی شروع شد و تعداد زیادی از دانشجویان در این کلاس ها حضور یافتند، می توان گفت که حدود 80 درصد از کلاس ها بعد از این تاریخ فعالیت خود را شروع کردند و مسائل این نوع کلاس ها بیشتر خود را نشان داد.

بیش از 80 درصد از کلاس ها تشکیل شده است

دالوند با بیان اینکه به دلیل وجود زیرساخت های لازم در واحدهای دانشگاه آزاد سرعت راه اندازی کلاس های مجازی چشمگیر بوده است، اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون بعد از یک هفته از دریافت ابلاغ راه اندازی کلاس های مجازی، این کلاس ها را راه اندازی کردیم و اکنون که در حال اجرا این تبادل نظر هستم، بیش از 80 درصد از کلاس ها تشکیل شده و طبیعتاً دانشجویانی با این شیوه آموزشی موافق و بعضی دیگر استقبال چندانی نکردند.

وی اعلام کرد با توجه به اینکه استفاده از آموزش الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی تجربه ای نو و بدیع است و هرچه از استفاده از این سیستم آموزشی می گذرد، عیب های آن نیز معین و رفع می گردد، پیشنهاد می گردد که برای مقاطع ارشد که کارگاهی نیز وجود ندارد از این سیستم آموزشی استفاده شده و حتی می توان فراتر از آن دانشگاه مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی کرد.

این استاد دانشگاه با تحسین سرعت عمل و خلاقیت مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی آموزش مجازی به خبرنگاران گفت: فرزندان دانش آموز که وزارت آموزش و پرورش مسئول آموزش خبرنگارانن در این برهه زمانی است، هنوز نتوانسته اند مانند دانشگاه آزاد به دانش آموزان خود خدمات آموزشی ارائه دهند و دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا پیشرو است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون درباره استقبال از این شیوه آموزشی اظهار کرد: برخوردها متفاوت بوده، گروهی از این شیوه استقبال نموده و بعضی دیگر، آموزش مجازی را ناکارآمد عنوان نموده اند؛ آن دسته از دانشجویانی که موافق شیوه آموزش مجازی بوده اند نیز مشتمل بر دو گروه هستند؛ عده ای که کارمند بوده و این شیوه یاری زیادی به خبرنگارانن می نماید و عده ای دیگر که نسبت به بیماری کرونا آگاهی کامل دارند و آگاه هستند، برگزاری کلاس به صورت مجازی خبرنگارانن را از این بیماری ایمن نگه می دارد به صورت کلی می توان گفت به طور متوسط حدود 60 درصد از دانشجویان از نحوه برگزاری کلاس ها به این شکل استقبال نموده اند.

دالوند اعلام کرد: با توجه به بافت کازرون که ممکن است دانشجویی در یکی از روستاهای این شهر ساکن بوده و با مسائل سخت افزاری و نرم افزاری روبرو باشد، سعی کردیم به بهترین نحو ممکن تسهیلات لازم را برای خبرنگارانن فراهم کنیم و سعی شده تا به وسیله شبکه های اجتماعی موجود کاستی ها را رفع کنیم.

وی پیشنهاد کرد با توجه به اینکه معین نیست چه زمانی از شرّ این ویروس رهایی پیدا می کنیم به دانشجویان وام های قرض الحسنه برای تهیه سخت افزار های آموزشی مانند لپ تاپ داده گردد تا دانشجویان بتوانند به راحتی از آموزش مجازی استفاده نمایند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که اندوخته ایم می توان در آینده خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را به صورت مجازی ارائه و حتی در تحصیلات تکمیلی و مقطع دکتری به جای برگزاری کلاس های حضوری از آموزش مجازی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در باره برگزاری امتحانات گفت: از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی درخواست دارم که نسبت به برگزاری کلاس های عملی و برگزاری امتحان ها انعطاف لازم را داشته باشند تا دانشجویان با مسئله ای روبرو نشوند.

4117/4062/

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47756

به "ارائه تسهیلات به دانشجویان برای تهیه اقلام مورد احتیاج آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به دانشجویان برای تهیه اقلام مورد احتیاج آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید