اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین برد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس یک موشک فالکون 9 را برای هفتمین بار به فضا فرستاد که یک رکورد به حساب می آید.

اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین برد

این موشک فالکون 9 که از مقر فضایی کیپ کاناورال پرتاب شد، 60 ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین برد. حدود 9 دقیقه پس از پرتاب قسمت اول موشک به زمین بازگشت و روی یکی از پهپاد کشتی های اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این بیست و سومین عملیات پرتاب اسپیس ایکس در سال جدید و صدمین عملیات پرتاب فالکون 9 در کل به حساب می آید.

علاوه بر آن این شرکت گفت موتورهای نمونه اولیه استارشیپ(SN8) بر این انجام آزمایش احتراق استاتیک روشن شدند. آزمایش مذکور درتاسیسات بوکاچیکا اسپیس ایکس اجرا شده است. در آزمایش احتراق استاتیک موتورهای موشک در حالی روشن می شوند که این ابزار با طناب هایی به زمین متصل است.

قرار است نمونه اولیه SN8 تست پروازی انجام دهد و به ارتفاع 15 کیلومتری پرتاب گردد و آزمایش روز گذشته نیز در راستای انجام این تست پرواز اجرا شده است.

اسپیس ایکس میخواهد با ارسال 12 هزار ماهواره های استارلینک پوشش اینترنت پرسرعت و ارزان را برای سراسر دنیا فراهم کند. با احتساب 60 ماهواره ارسالی امروز، تاکنون955 استارلینک به فضا ارسال شده است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69659

به "اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید