ترکیه درصدد استقرار نیروی نظامی در همسایگی مرزهای شمالی ایران

به گزارش مهسان بلاگ، طبق گزارشی که رسانه های ترکیه از قبیل دیلی صاباح منتشر کردند، دولت ترکیه در تدارک برای استقرار نیرو های نظامی این کشور در همسایگی شمال ایران است.

ترکیه درصدد استقرار نیروی نظامی در همسایگی مرزهای شمالی ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ریاست جمهوری ترکیه طرحی را برای اعزام نیرو های نظامی این کشور به جمهوری آذربایجان به مجلس ترکیه ارائه کرد.

طبق گزارشی که رسانه های ترکیه از قبیل دیلی صاباح منتشر کردند، دولت ترکیه در تدارک برای استقرار نیرو های نظامی این کشور در جمهوری آذربایجان است.

طبق این گزارش ها، ریاست جمهوری ترکیه به دنبال توافق اخیر آتش بس جمهوری آذربایجان با ارمنستان بر سر قره باغ کوهستانی، به مجلس ترکیه طرحی را برای استقرار نیرو های نظامی این کشور در جمهوری آذربایجان ارائه کرد.

انشتار خبر طرح ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان در شرایطی انجام می گردد که به دنبال توافق بیستم آبان ماه سه جانبه سران باکو، ایروان و مسکو برای خاتمه دادن به جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، نیرو های حافظ صلح روسیه برای نظارت بر اجرای این توافق در منطقه مستقر شده اند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی درگیر جنگ بودند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری ها و آتش بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی گری مسکو بود و بار سوم با میانجی گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شد.

خاتمه 20 آبان ماه ارمنستان توافقنامه ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای خاتمه دادن به این جنگ امضا کرد. طبق این توافق 10 بندی در ازای خروج ارمنستانی ها از بعضی مناطق، نیرو های حافظ صلح روسیه در منطقه استقرار می یابند

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68550

به "ترکیه درصدد استقرار نیروی نظامی در همسایگی مرزهای شمالی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه درصدد استقرار نیروی نظامی در همسایگی مرزهای شمالی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید