تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به 100 میلیون رسید

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: براساس گزارش پروژه انتخابات آمریکا در دانشگاه فلوریدا، نزدیک به 100 میلیون آمریکایی آرای خود را به صورت پیش از موعد در صندوق های رای انداخته یا در انتخابات پستی شرکت نموده اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد.

تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به 100 میلیون رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساعاتی مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این تعداد بی سابقه برابر با تا 70 درصد از کل تعداد رای دهندگان در انتخابات 2016 میلادی است.

پاندمی کرونا باعث افزایش شدید در رای گیری های پستی و رای گیری های حضوری پیش از موعد شده است؛ پاندمی که تا به امروز جان بیش از 230 هزار تن را در ایالت های آمریکا گرفته و همچنان در بسیاری از ایالت های این کشور قربانی می گیرد.

در نظرسنجی های سراسری، جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا که به خاطر مدیریتش در موضوع پاندمی کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، پیشتاز است. نظرسنجی خبرگزاری رویترز-پایگاه ایپسوس که بین تاریخ 27 تا 29 اکتبر انجام شده، نشان می دهد که بایدن با 51 درصد آرا از ترامپ با 43 درصد آرا پیشتاز است.

اما این رقابت در ایالت های کلیدی که به وسیله آرای الکترال نتیجه انتخابات را تعیین می نمایند از جمله در ایالت های آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی همچنان شبیه یک بازی شیر یا خط است و هر چیزی در آن ها ممکن است.

پس از آنکه دونالد ترامپ بدون ارائه مدرک، صحت و درستی رای گیری پستی را زیر سوال برد و تاکید نمود که در آن تقلب می گردد، انتظار می رود تعداد وسیعی از هواداران وی به صورت حضوری در روز انتخابات در پای صندوق های رای حاضر شوند.

این در حالی است که دموکرات ها نه تنها به خاطر پاندمی کرونا بلکه به خاطر اقدامات دولت ترامپ در مانع تراشی در فرایند اجرای رای گیری پستی، به شدت از رای گیری پیش از موعد حمایت نموده اند.

کارشناسان پیش بینی می نمایند که میزان مشارکت در انتخابات 2020 به راحتی از 138 میلیون تنی که در انتخابات 2016 میلادی شرکت کردند، خواهد گذشت. در انتخابات 2016 میلادی تنها 47 میلیون رای پیش از روز انتخابات اخذ شده بود.

310 310

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66958

به "تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به 100 میلیون رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا به 100 میلیون رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید