جزئیات دور جدید فروش اینترنتی واحدهای فروشگاهی

به گزارش باب اسفنجی، مدرسی گفت: در مرحله دوم وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات فروش اینترنتی را به صورت مشترک و بر اساس مصوبه کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت همزمان انجام خواهند داد.

جزئیات دور جدید فروش اینترنتی واحدهای فروشگاهی

به گزارش گروه مالی خبرگزاری باب اسفنجی، حسین مدرس خیابانی اضافه کرد: به دنبال اجرای مرحله اول فروش های اینترنتی که از23 تا 29 اسفند برگزار گردید، قرار است که دور جدید این فروش ها با مشارکت گسترده اصناف و واحدهای فروشگاهی، از فردا مجدد شروع به کار کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این فروش ها با سه هدف اصلی دنبال می گردد که از جمله آن، تشویق مردم برای ماندن درخانه تا مهارکرونا، تقاضاهای معطل مانده از کسب و کارهایی که به دلیل شرایط کنونی امکان فعالیت نداشته یا مشتری چندانی نداشتند اما برای فروش های سرانجام سال برنامه ریزی نموده بودند و در نهایت، تامین احتیاجها و مایحتاج مورد احتیاج مردم در شرایطی بود که از آنها تقاضا می گردد از خانه خارج نشوند.

وی یادآور شد: وقتی به مردم گفته می گردد که از خانه خارج نشوند، باید مایحتاج آنها را تامین گردد و بهترین راه چاره، فروش اینترنتی است که البته اجرای آن ار سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اهداف بلندمدت دنبال می گردد و چنانچه فرهنگ فروش های اینترنتی در میان مردم جا بیافتد، به جای حضور در بازارها، به صورت غیرحضوری و اینترنتی خرید نمایند، آنگاه می توان این بخش از اقتصاد را نیز توسعه داد و علاوه بر یاری به اقتصاد ملی، مزایای مترتبه ای هم در پی دارد.

مدرس خیابانی با برشمردن شاخصه های برگزاری مرحله اول فروش های اینترنتی گفت: در مرحله اول، فروش های اینترنتی که دو شاخصه داشت، بیش از 300 فروشگاه مشارکت نموده و در عین حال، 6 هزار واحد صنفی که تا به حال فروش اینترنتی نداشتند نیز به این جمع پیوستند. این درحالی است که فروش های اینترنتی این فروشگاه ها در طول اسفند 98 نسبت به اسفند 97، معادل 236 درصد رشد داشته و در عین حال، ظرف یک هفته نیز، انواع فروشگاه های مشارکت نماینده بین 100 تا 200 درصد رشد فروش را تجربه نموده اند.

این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مرحله دوم طرح فروش اینترنتی از روز شنبه 16 تا 31 فروردین شروع می گردد که این مرحله، چند تفاوت با مرحله اول دارد؛ به این معنا که وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات که تا پیش از این، هر یک به صورت جداگانه، این اقدام را انجام می دادند، در مرحله دوم، در قالب یک همکاری و هم افزایی مشترک، فروش اینترنتی را به صورت مشترک و بر اساس مصوبه کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت همزمان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: کمیته سیاستگذاری برگزاری فروش اینترنتی با مسئولیت وزارت صمت و عضویت وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما تشکیل شده و البته تفاوتی هم با مرحله قبل دارد و آن، اینکه کار اجرایی برون سپاری و به اتحادیه سراسری کسب و کارهای اینترنتی با این هدف سپرده شده که استفاده بهتر و بیشتر از توان و پتانسیل بخش خصوصی صورت گیرد؛ چراکه این اقدام می تواند فروشگاه های اینترنتی عضو این اتحادیه را نیز به صورت گسترده پای کار آورده و نگاه تخصصی تری را به جشنواره حاکم کند.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، این جشنواره تحت نظارت اتاق اصناف ایران قرار می گیرد؛ چرا که هدف اصلی فروش اینترنتی، اتصال فروشگاه هایی است که تا به حال فروش اینترنتی نداشته اند؛ ضمن اینکه هدف آن است که سقف فروش اینترنتی اضافه گردد و دیگر هدف این است که کسب و کارهای سنتی و محلی که قدرت عرضه نداشته اند، در طرح فروش های اینترنتی فضا فروش بیابند.

وی با اشاره به ویژگی های دور جدید فروش های اینترنتی گفت: درست مانند مرحله اول، بسته حمایتی پشتیبان این جشنواره درنظر گرفته شده؛ به نحویکه آدرس خرید از جشنواره فروش اینترنتی به سایت بازارگاه ایران تغییر یافته است و علاوه بر آن، به خاطر همافزایی و اجرای مشترک با صدا و سیما، نیز تبلیغات گسترده ای صورت می گیرد تا مردم از منزل خارج نشوند و مانند مرحله اول، اینترنت رایگان در اختیار خریداران از این فروشگاه ها خواهد بود و همه این فروشگاه ها مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی دارند.

مدرس خیابانی گفت: قابلیت پس دادن کالا یک هفته مطابق با قانون تجارت وجود دارد؛ ضمن اینکه دستگاه های ناظر مانند تعزیزات حکومتی، سازمان حمایت و دادستانی نیز به شکایات رسیدگی می نمایند؛ ضمن اینکه خدمات ویژه ای نیز از سوی شرکت پست در مرحله دوم واقع شده است که با توان بیشتری حمل را به صورت 24 ساعته انجام می دهند؛ همراه با بسته های ارسالی، بسته ای بهداشتی شامل ماسک و دستکش نیز همراه با پروتکل های بهداشتی برای مشتری ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجوز حمل بار از سوی تاکسی های داخل شهری نیز از سوی وزارت کشور صادر شده و همچنان قرعه کشی و جوایزی نیز به خریداران اعطا می گردد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد که بیش از 300 فروشگاه جدید به صورت اینترنتی در این طرح مشارکت نمایند؛ در مرحله قبل نیز 6 هزار واحد جدید اضافه شدند؛ اما به هر حال به صورت روزانه تعداد فروشگاه های تازه وارد به این طرح از سوی اتاق اصناف ایران، رصد می گردد؛ این در حالی است که عیار سنجش موفقیت این طرح از سوی اتاق اصناف ایران، میزان فروشگاه های ورودی جدید هستند که برای فروش اینترنتی ثبت نام می نمایند.

وی اضافه کرد: پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، ارزاق و مایحتاج روزانه مردم و آجیل و خشکبار در این فروش ها حضور دارند؛ ضمن اینکه ثبت نام فروشگاه ها برای مشارکت در این طرح رایگان است و آموزش لازم به حاضران داده خواهد شد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه صدا و سیما نیز بدون محدودیت، تبلیغات گسترده ای از فروش اینترنتی خواهد داشت، گفت: نقش صدا و سیما و رسانه ها برای این فروش های اینترنتی، بسیار مهم است چراکه آن را از یک پروژه موقت، به یک فرهنگ دائم و ثابت بین مردم تبدیل می نمایند و مزایای قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

وی اضافه کرد: صدا و سیما در دوره قبل، بالغ بر 6 هزار ثانیه تبلیغ کرد اما در حال حاضر آن را به بالغ بر 40 هزار ثانیه تبدیل خواهد نمود.

افزایش 20 درصدی سهمیه ناوگان حمل و نقل طرح فروش اینترنتی

مدرس خیابانی گفت: با مصوبه ستاد سوخت، آن دسته از ناوگان حمل و نقلی که در کالارسانی برای فروش های اینترنتی مشارکت دارند، 20 درصد سهمیه سوخت بیشتری دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: کمیته سیاستگذاری فردا شنبه جلسه تشکیل خواهد داد تا مشخصاً راجع به حمل و نقل ناوگان درون شهری کنونی تصمیم گیری کند.

انتهای پیغام/4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "جزئیات دور جدید فروش اینترنتی واحدهای فروشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دور جدید فروش اینترنتی واحدهای فروشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید