خبرنگاران احتمال اعمال محدودیت های جدید در بعضی شهرهای هرمزگان

به گزارش مهسان بلاگ، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان بیان کرد: احتمال اعمال محدودیت های جدید در شهرهای پرخطر استان وجود دارد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت در همه ادارات الزامی است.

خبرنگاران احتمال اعمال محدودیت های جدید در بعضی شهرهای هرمزگان

فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان تاکید نمود: اگر در ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی آمار کرونا افزایش یابد، مدیر آن نهاد و اداره باید جوابگو باشد.

وی همتی اظهارداشت: اولویت استان حفظ سلامت مردم و رعایت نکات پیشگیرانه شیوع بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در ناوگان های حمل ونقل عمومی، ادارات، فروشگاه های عظیم باید با دقت رعایت و نظارت گردد و تجهیزات و لوازم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مانند دستکش و ماسک به مردم عرضه گردد.

استاندار هرمزگان افزود: تمامی صندلی های سوخت ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و خلل در سرویس دادن به مردم در تامین سوخت نباید انجام گردد.

همتی در این باره بیان داشت: ظرفیت نمونه گیری در آزمایشگاه علوم پزشکی وجود دارد ضرورتی ندارد صنایع برای انجام تست کارکنان از آزمایشگاه های خارج از استان استفاده نمایند.

وی افزود: باید به افرادی که نیازمند قرنطینه خانگی هستند نظارت کرد و آموزش های لازم ارائه گردد و چنانچه مردم پروتکل های بهداشت و درمان را رعایت ننمایند احتمال اعمال محدودیت های جدید برای شهرهای پرخطر هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان هم چنین توصیه کرد: از ظرفیت های پژوهشی دانشگاه های این استان در زمینه مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان استفاده کرد.

همتی افزود: نظارت بر ورودی های استان به ویژه ورودی های تجاری و بازرگانی همچنان با دقت ادامه یابد و هر روز میزان ورودی استان گزارش دهند.

بیماری ناشی از ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر مصادف با 24 آذر در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 برابر با 9 دی 1398 به صورت رسمی شیوع این ویروس جدید را در چین خاطرنشان کرد. این ویروس تا به امروز به بیش از 150 کشور سرایت نموده است.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می گردد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا 24 اردیبهشت ماه جاری 112 هزار و 725 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان براثر این بیماری به 6783 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز 89 هزار و 428 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48991

به "خبرنگاران احتمال اعمال محدودیت های جدید در بعضی شهرهای هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال اعمال محدودیت های جدید در بعضی شهرهای هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید