خبرنگاران ضرورت برگزاری تئاتر خیابانی مریوان با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش مهسان بلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با رعایت نکات بهداشتی و بخش های کمتر و استفاده از ظرفیت فضای مجازی دغدغه هنرمندان و مردم است.

خبرنگاران ضرورت برگزاری تئاتر خیابانی مریوان با رعایت پروتکل های بهداشتی

عبیدالله رستمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با اعضای دبیرخانه تئاتر خیابانی مریوان و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان و کارشناسان حوزه تئاتر گفت: مسوولان استانی و کشوری برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با رعایت نکات بهداشتی و اجرای بخش های از آن در فضای مجازی را یک ضرورت می دانند.

وی اضافه کرد: در این شرایط شیوع کرونا، متولیان امر فرهنگ و هنر استان و کشور بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره ها و همایش ها اولویت را به سلامتی مردم و هنرمندان می دهد لذا با این شرایط و با آنالیز بعمل آمده در این زمینه، امکان برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان همچون پارسال ممکن نخواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مورد استفاده از فضای مجازی برای برگزاری بخش هایی از جشنواره گفت: بخش های طرح و ایده، آموزش و پژوهش و آسیب شناسی جشنواره همچنین فراوری آثار مکتوب علمی در رابطه با تئاتر خیابانی، امکان برگزاری در فضای مجازی را دارد.

وی یادآور شد: اجرای نمایش خیابانی به جهت ساختار و موضوع تئاتر در فضای مجازی ممکن است با استقبال روبرو نگردد اگر چه در صورت فیلمبرداری با روش های حرفه ای ویژه تئاتر خیابانی می توان بخشی از آثار نمایشی را در فضای مجازی پخش کرد.

رستمی تاکید نمود: بحران جهانی شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی از جمله آمریکای جهانخوار علیه کشورمان، ما را در شرایط سختی برای برگزاری جشنواره های قرار داده اما این به معنی عدم برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که از جمله برندهای مهم و تأثیرگذار استان محسوب می گردد، نیست.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان و دبیر جشنواره چهاردهم مریوان هم گفت: با این شرایط بیماری کرونا و مسائل موجود در این خصوص برگزاری جشنواره به شکل و شمایل پارسال ممکن نیست اگر چه برگزاری جشنواره جزو دغدغه های مهم هنرمندان، مردم و مسوولین این شهر است.

فاتح بادپروا اضافه کرد: در جلساتی که با حضور گروه های تئاتری شهرستان مریوان و با حضور اعضای دبیرخانه جشنواره برگزار گردید قرار بر این گذاشته شده که برگزاری جشنواره با روش هایی از جمله اجرای بخشی از آثار تئاتر خیابانی در فضای مجازی، برگزاری با بخش های کمتر نسبت به سال های قبل و بخش های آموزش، طرح، ایده و پژوهش در فضای مجازی پیگیری گردد.

اعضای حاضر در جلسه به فراخور موضوع و مسوولیت در جشنواره قبلی تئاتر خیابانی مریوان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تهیهر پروپوزال برگزاری جشنواره براساس شرایط کرونای، ضرورت نظرخواهی از اعضای دبیرخانه و هنرمندان تئاترکار مریوان در همه مراحل جشنواره، برگزاری جشنواره با وجود بحران، معرفی دبیر و دبیراجرایی جشنواره، فعال سازی اینستاگرام و سایت جشنواره به عنوان تنها منابع اخباری و اطلاعیه های جشنواره، دعوت از دانشگاه های سطح استان برای یاری در برگزاری بخش آموزش جشنواره، دعوت از گروه های خارجی برجسته در بخش خارجی جشنواره بدلیل عنوان بین المللی، تهیه بولتن برگزیده 14 جشنواره برگزار گردیده قبلی، اندیشیدن تدابیر ویژه برای اختصاص ردیف بودجه برای جشنواره تئاتر خیابانی از جمله مهمترین مباحث کارشناسان و فعالان عرصه تئاتر خیابانی مریوان بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52735

به "خبرنگاران ضرورت برگزاری تئاتر خیابانی مریوان با رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرورت برگزاری تئاتر خیابانی مریوان با رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید