دوست دارید از تلویزیون چه تماشا کنید؟

به گزارش مهسان بلاگ، هر یک از ما تلویزیون را که روشن می کنیم، انتظار داریم بیننده و مستمع محتوایی باشیم که دانسته هایی به ما افزوده، ما را سرگرم نموده و برای دقایقی ما را از دنیای جدی و غم انگیز زندگی مان دور می نماید.

دوست دارید از تلویزیون چه تماشا کنید؟

اکنون در شرایطی که بیش از چهار ماه از شیوع ویروس کرونا و نگرانی و التهابی که میان مردم به راه انداخته می گذرد، رسانه ها می توانند ابزاری یاری رسان باشند تا علاوه بر اطلاع رسانی درست و به موقع که مهمترین وظیفه شان تلقی می گردد، سرگرمی و شادی را نیز برای مخاطبانشان به ارمغان بیاورند.

رادیو و تلویزیون دولتی در هر کشوری در دسترس ترین و ارزان ترین رسانه ای است که برای طیف گسترده ای از مردم فراوری محتوا می نماید. بقا و محبوبیت یک رسانه همگانی وابسته به این است که چقدر به نظر و سلیقه عمومی مخاطبانش توجه می نماید؛ به عبارت دیگر هر چقدر رسانه ای مثل تلویزیون در انتخاب محتوایش به سلیقه مخاطبان احترام بگذارد و سعی کند خود را به آنان نزدیک تر کند، محبوبیت و مقبولیت خودش را در میان مخاطبانش افزایش داده است.

شما انتظار دارید وقتی تلویزیون را روشن می کنید، چشمانتان بیننده و گوش هایتان مخاطب چه چیزی باشد؟

خبرنگاران به صورت مجازی پرسش بالا را از تعدادی از مخاطبان تلویزیون پرسیده و پاسخ های آنها به توضیح زیر است:

یک فروشنده لباس از استان البرز درباره انتظاراتش از تلویزیون در این ایام می گوید: طبیعتا به عنوان یک مخاطب انتظار دارم در این روزها سریال های خوب و باکیفیت بیشتری را ببینم؛ مخصوصا سریال هایی که طنز و سرگرم نماینده باشند. یکی دیگر از موضوعاتی که این روزها بسیار مهم است آموزش درباره ویروس کرونا و یادآوری نکات بهداشتی و ایمنی است. اوایل خوب بود اما الان کمتر شده است. با توجه به اینکه مساله کرونا کم کم در حال عادی شدن است، تلویزیون باید با تکرارِ خطرات آن، مردم را مطلع کند.

او ادامه می دهد: مردم آنقدر مشغله و گرفتاری دارند که کرونا را فراموش نموده اند. این وظیفه رسانه است که دائما خطر کرونا را به آن ها گوشزد کند.

این فروشنده در ادامه از علاقه اش به مستندهای حیات وحش می گوید و عنوان می نماید: به نظرم مستندهای حیات وحش باید به جز شبکه مستند از شبکه های دیگر هم پخش شوند زیرا سرگرم نماینده و جذاب هستند.

دختر جوان گرمساری با بیان اینکه سریال ها را اصلا دنبال نمی نماید، می گوید: دوست دارم تلویزیون فیلم های سینمایی جدید را پخش کند. اگر فیلم های سینمایی روز جهان از تلویزیون پخش شوند ما کمتر سراغ شبکه های ماهواره ای می رویم اما متاسفانه فیلم هایی که تلویزیون پخش می نماید برای صد سال پیش است.

یک خانم خانه دار ساکن شهرستان سرایان، می گوید: انتظار دارم تلویزیون برنامه های مفرح و سرگرم نماینده داشته باشد اما به تازگی برنامه ها و سریال های تلویزیونی این ویژگی را ندارند.

این خانم با بیان اینکه سه فرزند کوچک در خانه دارد از کمبود برنامه های مناسب کودک گله نموده و می گوید: الان تلویزیون نه بزرگسالان را سرگرم می نماید و نه بچه ها را. رسانه ای کسل نماینده است که فقط گه گاهی برنامه های خوب پخش می نماید.

یک دانشجو جوان از ترکمن صحرا به پخش برنامه هایی با موضوع کرونا تاکید نموده و می گوید: الان باید فیلم ها و مستندهایی با موضوع کرونا بیشتر پخش گردد تا میان مردم فرهنگ سازی گردد. خیلی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته و یا برایشان عادی شده است، تلویزیون با پخش مستندهایی در این زمینه بیشتر می تواند تاثیرگذار باشد.

یک شهروند از استان خراسان درباره انتظاراتش از تلویزیون در این ایام می گوید: برنامه هایی با موضوع آموزش و اطلاعات درباره کرونا در حال حاضر خیلی نیاز است و مردم نیاز دارند تا درباره این بیماری و راه های پیشگیری از آن و نیز اطلاعات روز جهان درباره آن بیشتر بدانند. مستندهایی با موضوع کرونا خیلی تاثیرگذار است. مردم باید بترسند تا کرونا را جدی بگیرند.

یک خانم خانه دار کرجی نیز معتقد است برنامه ها و سریال های طنز در این روزها می توانند در روحیه مردم تاثیرگذار بوده و حال و هوایشان را عوض نمایند.

شهروند قزوینی نسبت به کیفیت پایین برنامه های تلویزیونی انتقاد نموده و می گوید: باید کوشش هایی در جهت بالا بردن سطح کیفیت برنامه های تلویزیونی صورت بگیرد و در این راستا از کارگردانان و بازیگران باسابقه ای همچون رضا عطاران یاری گرفته گردد. باید این حجم از ممنوع التصویری ها که گریبانگیر هنرمندان است کم گردد. در مجموع نیاز است تا تغییر رویکردی گسترده را در بخش های فرهنگی و اجتماعی ببینیم.

دختر جوان فیروزکوهی و فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی با بیان اینکه تمایلی به دیدن برنامه ها و سریال های جدید تلویزیونی ندارد، می گوید: من ترجیح می دهم فیلم ها و سریال های چند سال پیش را ببینم. چند سال است که تلویزیون هیچ برنامه یا سریال قابل قبولی فراوری نمی نماید و من دیگر هیچ انتظاری از تلویزیون ندارم فقط همان سریال های دهه های قبل را تماشا می کنم.

یک مخاطب دیگر از کرمان محتوایی که ترجیح می دهد از تلویزیون تماشا کند را اینگونه توضیح می دهد: اگر تلویزیون فیلم و سریال هایی با محتوای طنز پخش کند مردم بیشتر تماشایش می نمایند. برنامه های سرگرم نماینده ای مثل عصر جدید هم خوب است. موسیقی می تواند بر روحیه مردم خیلی تاثیرگذار باشد اما خیلی کم به آن توجه می گردد.

شهروند دیگری از استان خراسان جنوبی می گوید: از یک سو اوضاع بد مالی و از سویی دیگر بیماری کرونا روحیه مردم را ضعیف نموده است، به همین جهت فکر می کنم پخش سریال های طنز و محتوای سرگرم نماینده می تواند برای دقایقی حال وهوای مردم را عوض کند. مردم نیاز دارند تا برای لحظاتی هم که شده از اخبار مرگ ومیر و حوادث بد به دور باشند و بتوانند بخندند.

یک دانشجوی تهرانی هم انتظاراتش از صداوسیما را اینگونه عنوان می نماید: رسانه ملی در وهله اول باید اخبار و اطلاعات صحیح را به مردم رساند و روی اوضاع نابسامان مالی سرپوش نگذارد. مردم خودشان در این جامعه زندگی می نمایند و حوادث را از نزدیک می بینند پس خوب نشان دادن اوضاع چیزی را عوض نمی نماید. در مرحله بعد پخش برنامه ها و سریال های طنز و سرگرم نماینده خیلی نیاز است تا حال مردم برای دقایقی خوب گردد و سختی هایشان را فراموش نمایند.

این موضوع در گزارش های بعدی خبرنگاران ادامه خواهد یافت.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54804

به "دوست دارید از تلویزیون چه تماشا کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست دارید از تلویزیون چه تماشا کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید