رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و ترکیه درباره سوریه گفت وگو کردند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی یک تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود درباره اوضاع امنیتی شمال سوریه گفت وگو و بر اهمیت همکاری واشنگتن-آنکارا در منطقه تأکید کرد.

رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و ترکیه درباره سوریه گفت وگو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته (آدینه) طی یک تماس تلفنی با یاسر گولر رئیس ستادکل ارتش ترکیه درباره عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه گفت وگو کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری تاس، روابط عمومی ستاد مشترک ارتش آمریکا با صدور بیانیه ای در مورد این تماس تلفنی بیان کرد: دو رهبر در مورد اوضاع امنیتی سوریه و اهمیت همکاری آمریکا-ترکیه در منطقه گفت وگو کردند. آمریکا برای روابط دیپلماتیک خود با ترکیه ارزش قائل است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از شروع عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه با اسم رمز چشمه صلح اطلاع داد. این عملیات در حالی امروز وارد چهارمین روز خود شد که وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای مدعی شد شهر رأس العین به تصرف نیروهای عملیات کننده درآمده است. (جزئیات بیشتر)

ترکیه میخواهد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از 230 کیلومتر و عرض 30 الی 40 کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون 300 هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد نموده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راهکار سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

م

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21694

به "رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و ترکیه درباره سوریه گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و ترکیه درباره سوریه گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید