روایت قهرمان المپیک از محرومیت سیستان و خوزستان، بچه هایی که کفش ندارند!

به گزارش مهسان بلاگ، پرافتخارترین سنگین وزن کشتی آزاد ایران در المپیک گفت: با رفتن به مناطق محروم و دیدن شرایط مردم این مناطق دل هر انسانی بدرد می آید.

روایت قهرمان المپیک از محرومیت سیستان و خوزستان، بچه هایی که کفش ندارند!

کمیل قاسمی در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره دوری خود از کشتی و اینکه آیا قصدی برای حضور در عرصه مربیگری دارد یا خیر، اظهار کرد: فعلا به نوعی از کشتی دورم اما اخبار کشتی را پیگیری می کنم و در جریان اتفاقات هستم. در حال حاضر حقیقتا برنامه ای برای حضور در عرصه مربیگری کشتی ندارم اما با این حال باید ببینم در آینده چه شرایطی پیش می آید.

دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و نقره دنیا، اضافه کرد: من از جنس کشتی هستم و سال ها در این رشته حضور داشتم و زحمت کشیدم. خودم را مدیون کشتی می دانم و هر زمان که کاری از دستم بربیاید قطعا دریغ نمی کنم. باید ببینیم در آینده چه شرایطی پیش می آید.

وی درباره حضور فعالش در امور خیریه با یاری به مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و ... در کنار دیگر بزرگان کشتی همچون رسول خادم، حسن رحیمی، احسان لشگری و ...، گفت: ما در قالب موسسه خادمین علی بن ابیطالب به روستاهای محروم در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی سرکشی می کنیم تا در حد توان حداقل برای تامین نیازهای اولیه هموطنان محروم مان کوشش کنیم.

قاسمی با بیان اینکه، متاسفانه محرومیت ها بقدری است که به این سادگی ها برطرف نمی گردد، اعلام کرد: وقتی به روستاهای محروم می رویم حتی بسیاری از آن ها از امکانات اولیه مثل آب شرب، برق، گرمایش و سرمایش و... نیز محروم هستند و در شرایط بسیار سختی گذران زندگی می نمایند. دیدن این صحنه ها دل هر آدمی را به درد می آورد و امیدوارم بتوانیم با توجه به موج خوبی که به راه افتاده و یاری های مردم و همچنین مسئولان این مناطق که پای کار آمده اند، بتوانیم گوشه ای از این محرومیت ها را از بین ببریم. خوشبختانه توانستیم در این مدت یاری های بسیار خوبی برای مردم محروم این مناطق داشته باشیم و به این فرایند ادامه خواهیم داد.

پرافتخارترین آزادکار سنگین وزن ایران در المپیک، اضافه کرد: با موج ایجاد شده مثلا در روستاهای اطرف زاهدان یکسری از مسئولان پای کار آمدند و کار لوله کشی برای آب شرب را آغاز نموده اند و قول داده اند تا انتها سال جاری این کار را به پایان برسانند. در خوزستان نیز بخشدار و فرماندار یاری می نمایند و کارهای خوبی صورت گرفته است. امیدوارم همه به وسط گود بیایند و تا آنجا که در توانشان است برای برطرف محرومیت در این مناطق یاری نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سفرهای متعدد خود و دیگر کشتی گیران با صحنه های تلخ زیادی برخورد نموده است، گفت: در بعضی جاها حتی کلاس درس ندارند یا بعضی از بچه ها حتی کفش هم برای پوشیدن نداشتند. در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان که 2 ساعت تا جاده اصلی فاصله داشت، فقط 5 یا 6 خانوار زندگی می کردند، پیرمردی با 90 سال سن هنوز شناسنامه و مدارک هویتی نداشت و در فقط مطلق با بسیاری از مسائل دست به گریبان بودند. دیدن این صحنه ها دل هر انسانی را به درد می آورد.

آزادکار سابق تیم ملی در ادامه تبادل نظر با خبرنگاران، درباره شرایط کشتی آزاد ایران در فاصله 7 ماه مانده به المپیک 2020، گفت: همواره المپیک با دیگر میدان ها تفاوت زیادی داشته و همه ورزشکاران کار بسیار سخت تری برای کسب موفقیت دارند. همواره از کشتی به عنوان یک رشته مدال آور توقع زیادی بوده و امیدوارم بچه ها اینبار نیز بتوانند از حیثیت خود و کشتی ایران بخوبی دفاع نمایند. قطعا کار سختی در پیش خواهیم داشت و امیدوارم به بهترین نتایج برسیم.

وی درباره آخرین شرایط دریافت مدال طلای خود در المپیک 2012 لندن، گفت: آخرین نامه ای که از IOC آمده نشان می دهد در پی انجام آزمایش مجدد از تایمازوف هستند. اتحادیه دنیای این موضوع را تایید نموده و قرار است در جلسه بعدی این موضوع مورد آنالیز نهایی قرار گیرد. از سوی دیگر نیز روس ها در کوشش زیادی هستند تا مدال طلا را از آن خود نمایند. اگر اتفاقات پشت پرده نیفتد این مدال به من می رسد.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32193

به "روایت قهرمان المپیک از محرومیت سیستان و خوزستان، بچه هایی که کفش ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت قهرمان المپیک از محرومیت سیستان و خوزستان، بچه هایی که کفش ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید