سفر پامپئو به آلمان به مناسبت سالگرد فروپاشی دیوار برلین

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته برای شرکت در جشن های فروپاشی دیوار برلین به آلمان سفر کرد تا همچنین در دیدار با مقامات آلمانی به موضوعات مهم بین المللی بپردازد.

سفر پامپئو به آلمان به مناسبت سالگرد فروپاشی دیوار برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سوئیسی نویه زوریخه سایتونگ، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آلمان به مناسبت سی امین سالگرد سقوط دیوار برلین به آلمان سفر نموده است.

وی می خواهد در سفر دو روزه خود به آلمان شراکت دو سوی آتلانتیک را تقویت کند. وزارت امور خارجه آمریکا در شروع سفر پامپئو به برلین تاکید نمود که تهدیدات روزافزون ازطرف روسیه، چین و ایران به تعهدات بیشتر ما احتیاج دارد. پامپئو شب گذشته وارد نورنبرگ آلمان شد.

وی قبل از شروع سفر خود به آلمان در سخنانی این کشور را به عنوان یکی از قابل اعتمادترین دوستان آمریکا ارزیابی نموده و آلمان را متحد مهم و شریک تنگاتنگ آمریکا در تعامل با اروپا و دنیا دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری نوشت که من مشتاقانه منتظر بحث های سازنده درباره چگونگی مقابله با مسائل مهم دنیای هستم.

در روز پنج شنبه پامپئو از نیروهای آمریکای مستقر در پایگاه های نظامی آلمان دیدار خواهد نمود. بعد از آن وی به مودلاروت یک منطقه کوچک در مرزهای بین ایالات بایرن و تورینگن که زمانی به واسطه دیوار برلین از هم جدا بودند سفر خواهد نمود.

در روز آدینه هم مذاکراتی با صدر اعظم آلمان، وزیر دفاع و وزیر دارایی آلمان در برنامه سفر پامپئو واقع شده است.

پامپئو در انتها سفر خود به شهرهای لایپزیگ و هاله خواهد رفت و در هاله همراه با همتای آلمانی خود بر لزوم مقابله با نژادپرستی و یهودی ستیزی تاکید خواهد نمود.

وزیر دفاع آلمان در آستانه سفر پامپئو به آلمان در مصاحبه با روزنامه زوددویچه سایتونگ تاکید نمود که می خواهد حضور نظامی ارتش آلمان در عملیات های خارجی را پر رنگ تر کند.

در اوایل ماه می پامپئو اولین سفر برنامه ریزی شده خود به برلین را لغو کرد. یک سخنگوی سفارت آمریکا در آن موقع دلیل لغو این سفر را پرداختن به مسائل فوری کنونی اظهار داشت.

مناسبات بین آمریکا و آلمان از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اوایل سال 2017 بسیار متشنج شده است. دولت آمریکا آلمان را متهم به هزینه های کم نظامی در ائتلاف نظامی ناتو نموده و به پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که آلمان مصمم به در پیش دریافت آن است انتقاد وارد نموده و این کشور را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا روی تولیدات خودروی این کشور تهدید نموده است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25560

به "سفر پامپئو به آلمان به مناسبت سالگرد فروپاشی دیوار برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر پامپئو به آلمان به مناسبت سالگرد فروپاشی دیوار برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید