قرنطینه خانگی 165 هزار کردستانی ، پیش بینی موج شدید کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان کردستان، 165 هزار و 113 نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلای قطعی و محتمل به کرونا به منظور پیشگیری از انتقال بیماری قرنطینه خانگی شده اند.

قرنطینه خانگی 165 هزار کردستانی ، پیش بینی موج شدید کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، با توجه به اقـدامات انجـام گرفتـه در راسـتای پیشـگیری، درمـان و مقـابله با کـووید 19 در حوزه بهداشت علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به عنوان واحدهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، 19 مرکز 16 و 24 ساعته تحت عنوان مراکز منتخب کووید 19 در سطح استان به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعان را به عهده دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غربالگری بیماری کرونا طی دو مرحله در استان انجام گرفت که در مرحله اول آن نزدیک به یک میلیون و 513 هزار و 123 نفر معادل 94 درصد از کل جمعیت استان غربالگری شده اند.

ابراهیم قادری افزود: در مرحله دوم از این برنامه هم تا به امروز تعداد یک میلیون و 62 هزار و 587 نفر جمعیت بالای 15 سال استان معادل 89 درصد از نظر ابتلا به بیماری کووید-19 توسط مراقبان سلامت و بهورزان غربالگری شدند.

به گفته قادری، متعاقب معرفی سایت www.salamat.gov.ir برای انجام خودارزیابی بیماری کووید 19 در افراد دارای علائم بیماری واجرای غربالگری در دو مرحله، بیش از 92 درصد این افراد در مرحله اول و 83 درصد در مرحله دوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت پیگیری شده و اقدامات لازم برای آنها انجام گرفته است.

وی اضافه نمود: هنوز هم این سامانه فعال است و مردم با علائم مشکوک می توانند به این سایت مراجعه نموده و مشخصات خود را ثبت نمایند تا همکاران سیستم بهداشتی آنها را پیگیری نمایند.

تحلیل آخرین شرایط کرونا در کردستان

وی با بیان اینکه شرایط کردستان از نظر بیماری کرونا همچنان قرمز است، اضافه نمود: موج بعدی کرونا به کردستان تا چند هفته دیگر در صورت عدم رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی قابل پیش بینی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با وجود کاهش موارد بستری در روزهای اخیر اما شرایط بعضی شهرهای استان همچنان قرمز است.

قادری با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم گفت: در صورت بی توجهی مردم نسبت به عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با موج شدیدتری از بیماری روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: با وجود کاهش آمار ابتلا، شرایط استان همچنان قرمز است و تعداد مبتلایان در مقایسه با ماه های اول اپیدمی، 2 برابر است.

قادری با بیان اینکه کردستان، فرایند سریع کاهش ابتلا به بیماری را داشت، افزود: این استان با همکاری مطلوب مردم توانست در عرض 27 روز این بیماری را مدیریت کند این در حالی است که بعضی استان ها، بیش از 50 روز است که با این بیماری در حد گسترده، دست و پنجه نرم می نمایند لذا همکاری مردم و هوشیاری آنها و استقامت مسئولان در راه مبارزه با این بیماری، کلید اصلی موفقیت در کنترل این بیماری است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56439

به "قرنطینه خانگی 165 هزار کردستانی ، پیش بینی موج شدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه خانگی 165 هزار کردستانی ، پیش بینی موج شدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید