قنات های جهت جاده ابریشم تحت تاثیر قنات های ایرانی هستند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در منطقه شرق ایران گفت: کشورهایی که در جهت جاده ابریشم قرار دارند به نوعی در حوزه تمدنی ایران هستند و قنات های این کشورها نیز تحت تأثیر قنات ایرانی است.

قنات های جهت جاده ابریشم تحت تاثیر قنات های ایرانی هستند

یاور عباس در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در حاشیه جشن ملی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد با اشاره به اینکه در ایالت بلوچستان شبیه قنات های ایرانی به چشم می خورد، اظهار کرد: فرهنگ ها و تمدن کاریزی خیلی به هم شبیه هستند و در واقع در مناطقی واقع شده که تقریبا نیمه خشک بوده و باران فراوانی نمی بارد.

وی نوع زندگی کاریزی را شبیه به هم دانست و گفت: تمامی 23 کشوری که مانند پاکستان این تمدن را دارند، از نظر فرهنگی بسیار شبیه به ایران هستند.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در منطقه شرق ایران گفت: جاذبه های تاریخی و فرهنگی گناباد مقصد خوب گردشگری زوار و مسافران پاکستانی است.

یاور عباس همچنین ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم گناباد بیان کرد: نسبت به معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه به ویژه امامزاده محمد عابد(ع) کاخک به شیعیان پاکستان که همه ساله تعداد زیادی از آنان از جهت گناباد به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شوند اقدام خواهم کرد.

به گزارش خبرنگاران، سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در منطقه شرق ایران در حاشیه جشن ملی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد و 10 قنات ایرانی دیگر به بخش کاخک عزیمت و ضمن زیارت مرقد مطهر امامزاده محمد عابد(ع) این شهر، از مجموعه گردشگری پارک آبشار کاخک و قلعه تاریخی زیبد نیز بازدید کرد.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37719

به "قنات های جهت جاده ابریشم تحت تاثیر قنات های ایرانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنات های جهت جاده ابریشم تحت تاثیر قنات های ایرانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید