لازم الاجرا بودن مصوبات حمایتی از صنعت گردشگری

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا/ معاون مالی استاندار و جانشین کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان یزد از لازم الاجرا بودن مصوبات حمایتی از صنعت گردشگری سخن گفت.

لازم الاجرا بودن مصوبات حمایتی از صنعت گردشگری

جریان چیست؟

سیدمسعود عظیمی اظهار کرد: بعضی از کلمات مانند امهال که در مصوبات حمایتی گردشگری قید شده، با در نظر دریافت معانی مختلف منجر به بعضی از چندگانگی ها در زمینه اجرای این مصوبات شده است.

وی توضیح داد: تاکید نمود: باید به جای واژه امهال دقیقا مفاهیمی مانند اخذ نشدن تسهیلات تا موعد مقرر مانند انتها سال یا انتها دوره ارائه می شد.

معاون امور مالی استاندار با بیان این که بعضاً مصوبات حمایتی مفهوم شفافی را برای مجریان طرح ندارد، گفت: در استان با تاکید بر حمایت از صنعت گردشگری در ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری، منافع این صنف را در نظر خواهیم گرفت.

وی در مورد برخورد شرکت های آب، برق و گاز با هتل ها و سایر زیرساخت های گردشگری نیز توضیح داد: هتل ها نه تنها برای نگهداری گیاهان باغچه ها و بعضاً باغ ها و مواد غذایی بلکه برای نگهداری از اموال قیمتی خود در بعضی از هتل موزه ها، نیازمند برق و سایر انرژی ها هستند و در این بازه زمانی نباید از اهمیت هتل ها و خدمات فرهنگی آنها چشم پوشید بلکه باید در نظر داشته باشیم که هتل ها در یزد نه تنها بخشی از اقتصاد استان هستند بلکه مخروبه های تاریخی را آباد نموده و وظایف حاکمیت را نیز انجام داده اند.

عظیمی با بیان اینکه گردشگری باید برای درآمدزایی و رونق هرچه سریعتر به خصوص از ابتدای سال آینده برنامه ریزی کند، گفت: اگر داستان کرونا بر منوال کنونی باشد باید برای مسئله امهال اقساط و هزینه انرژی و سایر موارد برنامه ریزی و مصوبات مربوطه تداوم یابد.

سید امیر ناصر طباطبایی، رئیس جامعه هتل داران استان نیز در این جلسه با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات در این بخش توضیح داد: چگونه سایر مصوبات ستاد چون تعطیلی ها و دورکاری ها به سرعت اجرایی می گردد اما مصوبات حمایتی از بخش گردشگری نیازمند جلسات متعدد و مصوبات داخلی است؟

اصغرآقا نبیل، رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان هم در مورد بعضی از مسائل هتل ها و مجموعه های گردشگری مانند کوتاهی شهرداری در جمع آوری زباله ها و حق کسب و پیشه سخنانی را ارائه کرد که عظیمی معاون استاندار در این باره گفت: در مورد مصوباتی که بعضاً از سوی شورای شهر مورد اجرای شهرداری قرار گرفته باید از سوی فرماندار به عنوان ناظر بازبینی صورت گیرد.

از جمله مصوبات این نشست که با حضور نمایندگان مربوطه از دستگاه های مختلف استان انجام شد، تسهیل معوقات بیمه ای، هزینه های انرژی و اقساط بانک ها و همچنین امهال مالیاتی در سطح استان بود.

بنابر اعلام معاون امور مالی استاندار یزد، این مصوبات که تا انتها سال جاری و تا نوروز سال آینده جاری خواهد بود، مورد تایید استاندار یزد قرار گرفته و در سطح استان برای تمام دستگاه های دولتی و عمومی خصوصا بانک ها لازم الاجراست.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69477

به "لازم الاجرا بودن مصوبات حمایتی از صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لازم الاجرا بودن مصوبات حمایتی از صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید