لغزش آمریکا به سیاه چاله با هدایت بدترین وزیر خارجه ایالات متحده

به گزارش مهسان بلاگ، یک نشریه آمریکایی اخیرا پامپئو را یکی از بدترین وزرای خارجه تاریخ آمریکا توصیف کرد که هیچ دستاورد دیپلماتیکی نداشته است.

لغزش آمریکا به سیاه چاله با هدایت بدترین وزیر خارجه ایالات متحده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیراً با انتشار مقاله ای مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را محکوم کرد و نوشت که او یکی از بدترین وزرای خارجه تاریخ آمریکا محسوب می گردد که هیچ دستاورد دیپلماتیکی نداشته است.

پیشتر نیز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست پامپئو را یکی از بدترین وزرای خارجه آمریکا در تاریخ این کشور توصیف کرد.

چنین توصیفاتی از وزیر خارجه آمریکا در این رسانه های خبری نشان می دهد که همزمان با وخامت شرایط اپیدمی ویروس کرونا در این کشور، جامعه آمریکا هر روز بیشتر از گذشته، پامپئو را ضرری عظیم برای زندگی مردم آمریکا و منافع ملی این کشور قلمداد می نمایند.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه مقاله خود در تقبیح وزیر خارجه آمریکا، افشاگری کاملی درباره رویکرد سیاسی پامپئو داشته است؛ این روزنامه آمریکایی به ناکامی پامپئو در رسیدن به دستاوردهای دیپلماتیک، شایعه پراکنی های تعمدی وزیر خارجه آمریکا و طرح اتهامات و فرافکنی توسط او و سوء استفاده اش از منابع دولت فدرال اشاره نموده است.

نیویورک تایمز نوشته است که برای مثال، وزیر خارجه آمریکا به دنبال این بود که نظریه توطئه درباره منشاء ویروس کرونا را ترویج دهد و از طرف دیگر، به منظور ادامه فرایند سیاسی بازی هایش، نه تنها اقدام به استفاده از ماموران دولتی برای انجام امور شخصی نموده بلکه مهمانی هایی را با خرج دولت برگزار نموده است و از منابع فدرال برای پرورش محافل سیاسی خصوصی نیز استفاده نموده است.

نیویورک تایمز پیشتر نیز در گزارش دیگری افشا نموده است که پامپئو غالبا از هواپیما و بودجه وزارت خارجه آمریکا برای سفر به ایالت کانزاس و تحکیم پایه های سیاسی خود استفاده نموده است.

این نوع عملنمودهای غیر معمول پامپئو مورد توجه استیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است؛ اما به محض اینکه بازرس کل وزارت خارجه آمریکا فرایند رسیدگی به این شرایط پامپئو را آغاز کرد، وزیر خارجه آمریکا با زیرکی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به حمایت از تصمیمش برای اخراج لینیک ترغیب کرد و به این ترتیب، تهدیدی که برای آینده سیاسی اش به وجود آمده بود را از بین برد.

روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به این رویکرد پامپئو، او را به خیانت به مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا متهم کرد و نوشت وزیر خارجه آمریکا وقت زیادی را صرف چاپلوسی از رئیس جمهور آمریکا نموده است.

حقیقت این است که تا به امروز، هیچ وزیر امور خارجه ای در تاریخ آمریکا و دنیا، به اندازه پامپئو بدنام و رسوا نشده است.

پامپئو اخیرا استرالیا را تهدید نموده و گفته است که اگر توافق همکاری روی طرح کمربند و جاده بین ایالت ویکتوریا در استرالیا و چین امضا گردد، این توافق روی امنیت های مخابراتی آمریکا و متحدانش تاثیر منفی خواهد گذاشت و آمریکا ارتباطات و همکاری های اطلاعاتی خود با استرالیا را قطع خواهد نمود.

پامپئو در عین حال اعتراف کرد که اطلاعات دقیقی درباره ماهیت این پروژه همکاری بین چین و استرالیا ندارد.

الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه اظهار داشت که تهدید پامپئو علیه استرالیا، اقدام و اظهار نظری نسنجیده است.

فرماندار ایالت ویکتوریا در استرالیا نیز در واکنش به تهدید پامپئو گفت که هدف از شرکت در طرح کمربند و جاده، اشتغال زایی برای مردم این ایالت است و رابطه همکاری خوب و قوی به نفع ایالت ویکتوریا و دولت استرالیا و چین است و بنابراین، این ایالت به همکاری خود با چین ادامه خواهد داد.

خنده دار است که وزیر خارجه فعلی آمریکا می گوید که کشورش نیروی پیش قدم و رهبر کمپین ضد اپیدمی کرونا در سطح بین المللی است و با این ادعا، به یاری های چین در راستا مقابله با اپیدمی کرونا حمله می نماید و این یاری ها را بی اهمیت و ناچیز جلوه می دهد؛ وزیر خارجه آمریکا پیشتر نیز مدعی شده است که آمریکا یاری های مالی کلانی در اختیار سایر کشورهای دنیا جهت مقابله با کرونا قرار داده است.

چنین ادعایی از سوی پامپئو توسط سران کشورهای دنیا تکذیب شده است.

دولت چین و محافل مختلف این کشور با روحیه ای انسان محبت آمیز، محموله های پزشکی زیادی را در اختیار آمریکا گذاشته اند و همچنین راستا تهیه تدارکات برای آمریکایی ها در چین را نیز تسهیل نموده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، چین دستکم 12 میلیارد ماسک به آمریکا صادر نموده است که این، معادل عرضه تقریبی 40 ماسک برای هر یک شهفرایند آمریکایی است.

با این وجود، بعضی از سیاستمداران آمریکایی به ریاست پامپئو با دشمنی جواب این محبت چین را داده اند و با دیوانگی اقدام به تهمت زنی و سیاه نمایی علیه چین نموده اند تا از این طریق، منافع سیاسی بیشتری را به دست بیاورند و افکار عمومی را از توجه به ناکامی آمریکا در مهار کرونا و رکود مالی این کشور، منحرف نمایند.

علاوه بر این، وزیر خارجه فعلی آمریکا بدنبال شیوع کرونا، تمام نیروی خود را صرف قطع حمایت مالی واشنگتن از سازمان بهداشت دنیای کرد؛ این مقام آمریکایی در عین حال تحریم ها علیه ایران و کوبا را در شرایط شیوع کرونا تشدید کرد که این اقدام وی منجر به شکل گیری یک فاجعه انسانی جدید شده است.

پامپئو همچنین اقدام به سرقت تجهیزات پزشکی از سراسر دنیا نموده است.

سخنان تحریک آمیز و تبعیض آمیز وزیر خارجه آمریکا باعث شده است که آمریکایی آسیایی تبار با خشونت و تهدید رو به رو شوند. آیا این همان چیزی است که رهبری آمریکا در مبارزه دنیای با کرونا نامیده می گردد؟!

در حال حاضر و بر اساس گزارش های منتشر شده، تلفات ناشی از ابتدا به کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر فراتر رفته است اما با این حال، وزیر خارجه آمریکا در حال سوق دادن کشورش سمت یک سیاه چاله است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50536

به "لغزش آمریکا به سیاه چاله با هدایت بدترین وزیر خارجه ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغزش آمریکا به سیاه چاله با هدایت بدترین وزیر خارجه ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید