نانوآمولوسیون ضدسرطان با قابلیت تسریع فراوری سلول های سفید خون

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، تراپیوتیکس سلوشنز اینترنشنال (Therapeutics Solutions International) اظهار داشت که این شرکت در حال ثبت پتنت مربوط به فناوری موسوم به NanoStilbene™ است که در آن از ماده فعالی به نام پتروستیلبن استفاده شده است که می تواند به بهبود سلول های خون بعد از شیمی درمانی یاری کند.

نانوآمولوسیون ضدسرطان با قابلیت تسریع فراوری سلول های سفید خون

نوتروپنیا یک ناهنجاری کاهش تعداد سلول های سفید خون است که اگر شدت پیدا کند خطر جانی خواهد داشت. این بیماری یکی از اثرات جانبی درمان سرطان با شیمی درمانی یا رادیودرمانی است.

در حیواناتی که با عامل 5 فلوروراسیل درمان شده اند، استفاده از این نانودارو موجب شده تا احیاء سلول های سفید خون خیلی سریع انجام گردد. این نتایج در خصوص مواد دیگر شیمی درمانی نیز به دست آمده است.

جیمز ولتمایر از محققان ارشد این شرکت می گوید: ما پیش از این گزارش نموده بودیم که نانوداروی NanoStilbene™ می تواند برای از بین بردن سلول های سرطانی به کار رود. این داده های جدید از امکان بهبود کسانی که در معرض شیمی درمانی قرار گرفته اند پشتیبانی می نماید. این نانودارو برای محافظت از این بیماران بعد از شیمی درمانی مناسب است. بیمارانی که شیمی درمانی روی آن ها انجام و دچار کاهش سلول سفید خون شده اند، این کار موجب افزایش احتمال بیماری های عفونی می گردد.

این نانودارو نه تنها می تواند احیاء سلول های سفید خون را تسریع کند بلکه به دلیل داشتن خواص ضدسرطان به از بین بردن سلول های سرطانی نیز یاری می نماید. در واقع این دارو فعالیت های مختلفی در بدن دارد. به ندرت می توان دارویی یافت که هم موجب کاهش رشد سلول های سرطانی گردد و هم به صورت هم زمان سیستم ایمنی بدن را تحریک نموده و مغز قرمز استخوان را از گزند مواد سمی شیمی درمانی مصون دارد.

NanoStilbene یک نانوآمولوسیون حاوی نانوذرات پتروستیلبن با ابعاد 75 تا 100 نانومتر است. این نانوذرات برای درمان سرطان و بعضی اختلالات التهابی قابل استفاده است. این دارو می تواند نسل جدیدی از ترکیبات غیرسمی برای درمان سرطان باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز تحریک می نماید.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18906

به "نانوآمولوسیون ضدسرطان با قابلیت تسریع فراوری سلول های سفید خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوآمولوسیون ضدسرطان با قابلیت تسریع فراوری سلول های سفید خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید