پیشتازی 5 درصدی بایدن مقابل ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز

به گزارش مهسان بلاگ، نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در بین رای دهندگان احتمالی شرکت کننده در یکی از نظرسنجی های سراسری شبکه خبری فاکس نیوز با اختلاف پنج درصدی از رقیب جمهوری خواه خود پیشتاز است.

پیشتازی 5 درصدی بایدن مقابل ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، نخستین نظرسنجی شبکه فاکس نیوز از زمان برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات ها و نخستین نظرسنجی این شبکه با مشارکت رای دهندگان احتمالی نشان داد که جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 با کسب 51 درصد آرا از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رقیب جمهوری خواهش با 46 درصد آرا پیشتاز است.

این نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد که بایدن در بین زنان، ساکنین حومه شهرها، سالمندان، نسل هزاره، آمریکایی اسپانیایی ها و آمریکایی آفریقایی ها محبوب است، در حالی که ترامپ در بین رای دهندگان سفیدپوست، مردان، رای دهندگان روستایی، کاتولیک ها، نسل ایکس و کهنه سربازان محبوبیت دارد.

رای دهندگان در خصوص مساله نابرابری نژادی با اختلاف 12 درصد، نحوه مدیریت ویروس کرونا با هشت درصد، خدمات درمانی با هشت درصد، نامزدهای دیوان عالی با هفت درصد و مهاجرت با هفت درصد بایدن را به ترامپ ترجیح می دهند. بایدن همچنین در خصوص مساله برقراری نظم و آرامش توسط پلیس و عدالت کیفری با اختلاف هفت درصد و در خصوص حفظ نظم و قانون با اختلاف دو درصد از ترامپ پیشتاز است.

تنها موضوعی که ترامپ در آن همچنان نسبت به بایدن پیشتاز است، موضوع اقتصاد است که در این زمینه اختلاف این دو نامزد پنج درصد است.

نظرسنجی در خصوص نگرانی های رای دهندگان نشان داد که 87 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به بیکاری و 83 درصد نسبت به پاندمی ویروس کرونا نگران هستند. گرچه ترامپ موضوع جرم و جنایت را به عنوان یکی از موضوعات کلیدی کمپین خود برای حمله به بایدن انتخاب کرده است اما 64 درصد از رای دهندگان نسبت به این موضوع نگران هستند.

در پاسخ به این که کدامیک از این دو نامزد از غمخواری و شفقت لازم برای خدمت به عنوان رئیس جمهور برخوردار است، 62 درصد گفتند بایدن، در حالی که 44 درصد گفتند ترامپ. 51 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند بایدن از سلامت ذهنی و روانی لازم برای خدمت به عنوان رئیس جمهور برخوردار است، در حالی که 47 درصد چنین نظری درباره ترامپ داشتند.

گرچه بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از واکنش ترامپ به ویروس کرونا راضی نبودند، اما نظرات مثبت نسبت به نحوه مدیریت آمریکا در زمینه ویروس کرونا نسبت به ماه اوت کمی افزایش یافته است. 11 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند ویروس کرونا در آمریکا کاملا تحت کنترل است، در حالی که این آمار ماه گذشته هفت درصد بود و 19 درصد گفتند این ویروس در آمریکا تقریبا تحت کنترل است، در حالی که این آمار ماه گذشته 12 درصد بود.

40 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند ویروس کرونا در آمریکا به هیچ وجه تحت کنترل نیست، در حالی که این آمار در ماه اوت 49 درصد بود. 30 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند ویروس کرونا تا حدودی تحت کنترل است، در حالی که این آمار در ماه گذشته 29 درصد بود.

نمونه آماری این نظرسنجی شامل 1191 رای دهنده احتمالی و 1311 رای دهنده ثبت نام شده بود. این نظرسنجی بین هفتم تا دهم سپتامبر انجام شد و درصد خطای آن 2.5 درصد برآورد شده است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61409

به "پیشتازی 5 درصدی بایدن مقابل ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی 5 درصدی بایدن مقابل ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید