کسب جایزه 2 مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، فیلم های مستند حافظ و گوته به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت و وَرس ساخته جواد وطنی پیروز به دریافت جایزه از جشنواره باستان شناسی آمریکا شدند.

کسب جایزه 2 مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم های مستند حافظ و گوته به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت و وَرس ساخته جواد وطنی در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا با عنوان تک به ترتیب پیروز به دریافت جایزه بهترین موسیقی متن و تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره شدند.

امسال جشنواره فیلم باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا به دلیل شیوع بیماری کرونا به شکل مجازی برگزار شد و داوری، فروش بلیت و نمایش فیلم ها به صورت آنلاین بود.

بهمن نورایی مدیر بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یکی از داوران این دوره جشنواره تک آمریکا بود.

26 فیلم مستند از کشور های مختلف جهان در بخش رقابتی این رویداد موضوعی حضور داشتند و در سرانجام، مستند حافظ و گوته به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت پیروز به دریافت جایزه بهترین موسیقی متن فیلم شد. ساسان محبی آهنگساز این فیلم مستند است.

مستند وَرس ساخته جواد وطنی نیز تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران این رویداد را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا نیز به فیلم راز غار برونیکل تعلق گرفت.

مستند حافظ و گوته به بررسی بخش هایی از زندگینامه شمس الدین حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و درام نویس نامدار آلمانی می پردازد. در این فیلم همچنین تاثیر ادبی حافظ بر برخی آثار گوته به ویژه دیوان شرقی- غربی و الهام پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

در خلاصه موضوع فیلم مستند وَرس نیز آمده است: گارانتی پل ورسک، به عنوان مهمترین پل راه آهن سراسری ایران سرانجام یافته است. آیا می توان از این پل برای تردد قطار های مسافری و باری استفاده کرد؟

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51297

به "کسب جایزه 2 مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب جایزه 2 مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید