6 توصیه برای خرید و فروش خودرو در روزهای شیوع کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، آلوده ترین نقاط داخل ماشین که راننده بیشترین تماس را با آنها دارد

6 توصیه برای خرید و فروش خودرو در روزهای شیوع کرونا

باید در خانه بمانیم. توصیه تمام پزشکان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همین است. ممکن است تا سه ماه آینده، ماندن در قرنطینه اجباری باشد. در این شرایط چطور می توانیم خودروی خود را بفروشیم یا خودرویی بخریم؟ ما برای شما راهکار هایی داریم اما پیشنهاد اول این است: تا جایی که می توانید فروش یا خرید خودروی خود را به تعویق بیاندازید. مگر اینکه مجبور باشید.

این 6 توصیه می تواند تا حد زیادی کمکتان کند تا از شر این ویروس در امان بمانید، ماشین تان را هم بفروشید یا بخرید.

1. از پلتفرم های اینترنتی خرید و فروش ماشین بهره ببرید

از حضور در نمایشگاه ها و پارکینگ های فروش خودرو که شما را در معرض ابتلا به ویروس قرار می دهند، اجتناب کنید. تا جایی که می توانید همهٔ کارها را غیرحضوری انجام دهید.

بهتر است برای این کار از پلتفرم های اینترنتی خرید و فروش خودرو بهره ببرید. در آگهی فروش خودرویتان، تا جایی که می توانید اطلاعات و جزئیات را درست، دقیق و کامل بنویسید. با این کار از رفت وآمدهای غیر ضروری می کاهید و مشتریانی پیدا می کنید که با احتمال بیشتری خودروی شما را پسندیده اند.

دریافت عکس با کیفیت از تمامی زوایا و اجزای مهم ماشین بسیار مهم است. سعی کنید ویژگی های ماشین خود را کاملا صادقانه در توضیحات آگهی ارائه کنید.

راهنمای عکاسی از خودرو را اینجا بخوانید.

2. از سرویس کارشناسی خودرو بهره ببرید

همچنان در خانه بمانید. با استفاده از کارنامه می توانید مواجهه خود با خارج از خانه را کاهش دهد، خودرویتان را کارشناسی کنید و گزارش این کارشناسی را ضمیمه آگهی تان روی خبرنگاران کنید.

اگر خریدار یک خودرو هستید نیز می توانید از کارنامه بهره ببرید. کارنامه به نمایندگی از شما، بدون اینکه نیازی به حضورتان باشد، خودروی مورد نظر را کارشناسی می نماید و گزارش آن را برای شما ارسال می نماید. به همین راحتی!

خیال تان هم راحت باشد؛ کارشناسان کارنامه کاملا به ابزار ضدعفونی و وسایل بهداشتی مجهز هستند.

سرویس کارشناسی کارنامه، یک گزارش جامع و کامل از جزئیات خودروی شما تهیه می نماید که شما می توانید آن را ضمیمه آگهی خودروی خود روی خبرنگاران کنید. این گزارش با آنالیز 435 نقطه از ماشین و ارائه مشاوره قیمت می تواند چشم بینای خریداران نیز باشد.

یادتان باشد مشتری که بعد از خواندن گزارش خودروی کارشناسی شده شما برای بازدید حضوری مراجعه می نماید، به احتمال خیلی زیاد مشتری نهایی است.

3. خودتان دستی به خودرو بکشید

رفتن به مکان های شلوغ و پرتردد می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد. برای همین توصیه می کنیم برای تمیز کردن خودرو هنگام فروش، قید کارواش را بزنید و در خانه دستی به آن بکشید. بهتر است ابتدا با جاروی شارژی یا برقی کف خودرو و کف پایی ها را تمیز کنید.

به یاد داشته باشید کف خودرو، آلوده ترین قسمت ماشین است. پس حتما از ماسک و دستکش بهره ببرید و کوشش کنید به آرامی خودرو را نظافت کنید. بقیه کارها را هم تا سرانجام می توانید حدس بزنید. یه یاد داشته باشید که حتما از مواد ضدعفونی کننده بهره ببرید؛ به ویژه در نقاطی که تماس دست با آنجا بیشتر است.

4. فاصله را با خریدار رعایت کنید

اگر در نهایت با خریدار احتمالی به صورت تلفنی به نتیجه رسیدید، وقت بازدید از خودرو را مشخص کنید. بهتر است محل بازدیدتان در فضای سربسته نباشد و قبل از عصر، تا زمانی که نور طبیعی وجود دارد این قرار را بگذارید.

حفظ فاصله اجتماعی را که این روزها زیاد درباره آن می شنوید، زمانی که مشغول مذاکره و چانه زنی هستید، حتما رعایت کنید. وقتی خریدار مشغول بازدید از ماشین شماست کمی با فاصله از او بایستید. زدن ماسک و استفاده از دستکش را نباید فراموش کنید.

5. اجازه رانندگی، بعد از تاییدهای اولیه

اگر مطمئن شدید مشتری بعد از دیدن ظواهر ماشین و بازدید بدنه، واقعا از آن خوشش آمده و با شرایط و قیمت شما تا حدود زیادی موافق است، اجازه دهید با خودرو رانندگی کند. نباید فراموش کنید وقتی می خواهید داخل ماشین بشینید حتما ماسک زده و دستکش را پوشیده باشید.

حالا که هوا هم خیلی سرد نیست حتما پنجره ها را در حالت باز بگذارید، چرا که فاصله تان از فاصله استاندارد یعنی 2 متر بسیار کمتر است. پس باید خیلی بیشتر مراقب باشید.

6. اقدامات مراقبتی و بهداشتی را در حضور خریدار نیز انجام دهید

باید به خریدار این اطمینان را بدهید که خودروی مورد معامله تمیز و ضدعفونی شده است. برای همین حتی اگر لازم شد، دوباره در حضور او، خودرو را ضدعفونی کنید. با این کار به مشتری حس بهتری منتقل می کنید.

بهتر است مواد ضدعفونی کننده را در حضور وی روی دنده، فرمان، ترمز دستی، دسته راهنما و همین طور محل تنظیم آینه بپاشید تا اطمینان حاصل کند که آلودگی وجود ندارد.

حتی می توانید روی نشیمنگاه و پشتی جایگاه راننده یک لایه کیسه پلاستیکی (کیسه عظیم زباله) بکشید. بد نیست به بازدیدکنندگانی که سوار ماشین شما می شوند نیز ماسک و دستکش دهید تا خطر آلودگی را هم برای خودتان و هم برای او کاهش دهید.

به خاطر داشته باشید که در انتها رانندگی، کاورها، ماسک ها و دستکش ها را درون سطل زباله دردار بیاندازید. همچنین نباید فراموش کنید که چنانچه توافق حاصل نشد، بعد از رفتن مشتری نیز دوباره فرآیند ضدعفونی را انجام دهید. بهتر است تدابیری که اندیشیده اید را تلفنی هم به او اعلام کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیوار
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42036

به "6 توصیه برای خرید و فروش خودرو در روزهای شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 توصیه برای خرید و فروش خودرو در روزهای شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید